Wednesday, March 31, 2010

CELEBRATE TIME


aha smlm an2..
korg kn2..
nk tau x..
ckp r nk tau..
alh x nk tau pn ak cte r..
smlm ptg ak ngn membe2 ak g pntai kelanang..
ha x tau kt ne..
x tau dh r..
yg tau x pe..
ha9..
ktorg g sne pkl 3.30 ptg..
byg kn r kn time pnas2 g sne..
pergh nsb bek ad tmpt tduh..
ni sume sbb nk clebrte brthdy ak ngn kwn2 ak yg lhir bln 3...
x rmai pn yg dtg clebrte..
7 org jer.. tu pon dh ckup meriah r bg ak an..
ps uh plg bst dpt hdiah dr yg trsyg..
ha nk tau r tu hdiah per..
rahsia r..
x yah sbuk2 nk tau..
hu8..
k2 dh r..
tu jer ak nk cte yg ak g clebrte brthdy last2 bln...
best siot...
meriah abs..
AK SYG KORG LEBIH!!!

P/s: sory r an x de gmbr.. bkn per time uh mls nk snap2 pics.. ho9.. wlupon x de pics.. tp ak ttp igt sume tu slmany!!!

Monday, March 29, 2010

FeVeR dTg

daHi pans kaki sjuK..
ouch dh mula r ni demam nk dtg..
haiya..
knp3????
dh ler mls nk mkn ubt..
hish..
pusing2..
OMG ak dh pening!!
rse cm nk pengsn..
ni btl2 demam..
hu8..
ujian ALLAH dtg..
hmm..
trima je lh an...
mntk2 r esk dh bek..
t ssh r nk g bljr drive..
alh3...
kaki sjuk3...
hu8..
tp an demam pn ak msih smpat g usha blog, on myspce, fcbokk..
alahai...
nmpak sgt x leh brpisah ngn benda2 tu sume...
pning serang blk..
dh lh ni jer yg mmpu d taip3..
hu8!!


P/S: nk g MKN UBAT lah!!!!

Wednesday, March 24, 2010

KISAH MULUT CELUPAR GADIS DALAM BAS : TEMPAHKAN BILIK KE NERAKA JAHANAM

salam..
hai korg..
hr ni on2 kmputer jer trus on myspace,facebook,blog, ym..
den usha fb tetbe trjmpe r 1 crita ni kt blog fb membe ni..
so bc pny bc..
pergh mnyayat seih..
so ap ag copy r an..
nk bg korg lak bc..
ye r bnda ni ksh yg blh wt teladan..
hmm
tp x tau r ksh bnr ke x an..
mari sme2 kte renung kn!!!


ALKISAHNYA!!!
PERNAH suatu ketika dahulu diceritakan tentang kisah mayat rentung dalam bas ! . Mengikut sumber yang dipercayai,mayat gadis itu adalah mayat seorang gadis yang meninggal dunia secara tiba-tiba selepas beberapa minit dia berada dalam bas dan dipercayai dalam perjalanan menuju ke satu destinasi.Kisah ini berlaku dalam sebuah bas yang baru saja berhenti di satu perhentian untuk mengambil penumpang.Pada masa itu,seorang gadis ayu dan kelihatan begitu genit berumur dalam lingkungan 20an menaiki tangga bas dengan cara yang gak payah sikit kerana ia memakai skirt pendek dan cukup ketat menyebabkan pergerakkannya terhad bila melangkah.Dari bentuk rupa dan warna kulitnya,semua orang dapat mengagak bahawa gadis itu adalah anak Melayu dan sudah tentunya beragama Islam.Walau bagaimanapun dari bentuk pakaiannya bermini skirt,berbaju t-shirt yang menampakkan ketiak dan pusat serta fesyen rambutnya yang begitu menjolok mata menjadikan gerak gerinya dalam bas itu mendapat perhatian penumpang-penumpang lain.Semua mata yang berada dalam bas itu tertumpu kepadanya terutama mata lelaki sehingga ada yang terbeliak melihatnya.Gadis itu tidak ambil kisah kerana dia memang sudah menjangka dirinya akan menjadi tumpuan ramai.Memang itulah perkara yang sangat disenanginya.Secara kebetulan ada satu tempat kosong bersebelahan dengan seorang wanita tua bertudung kepala.Wanita tua yang sudah beruban putih di kepala itu memberi laluan kepadanya supaya duduk di tepi tingkap.Sambil menjeling kepada gadis genit yang berpakaian menjolok mata itu,wanita tua tersebut tiba-tiba bersuara secara yang tidak akan menyentuh perasaan orang lain .

” Anak,lebih elok kalau kamu berpakaian sopan yang sesuai dengan adat kita orang Melayu dan menutup aurat sebagaimana yang disuruh oleh agama kita Islam…“ .

Gadis genit yang baru duduk itu berpaling dan merenung muka perempuan tua tersebut dengan mata yang tidak berkedip-kedip.Dia tidak menjangka perempuan tua itu akan berkata begitu kepadanya yang tidak dikenali langsung.Dengan serta merta darah muda yang mengalir di dalam tubuhnya itu memenuhi bahagian mukanya sehingga kelihatan merah yang amat ketara . Siapakah perempuan tua ini yang begitu lantang bermulut ‘ leser ‘ mengambil tahu hal orang lain yang tidak ada kena mengena dengannya ? . Apakah hak dia berkata begitu kepada aku yang tidak dikenalinya ? kenapa dia begitu berani menjaga tepi kain orang lain sehingga tidak teragak-agak lagi memberi nasihat kepada aku ? . Sambil merenung tepat ke muka orang tua yang sedang memandangnya itu,gadis itu pun menjawab dengan suran lantang secara mengejek ,

” Makcik…….Saya tak kenal siapa Makcik ni. Apa hak Makcik berkata begitu pada saya ? Mak ayah saya sendiri pun tak pernah cakap macam tu.Bila mati nanti kubur kita masing-masing makcik ooiii !! .Kalau nanti kubur makcik ada air-cond tentu makcik tak tau macam mana pulak kubur saya. Apa makcik ada memegang kunci pintu syurga ke sehingga dapat menentukan siapa yang akan masuk ke dalamnnya nanti ? “ .

Suaranya itu cukup kuat sehingga dapat didengari oleh hampir-hampir semua penumpang dalam bas tersebut menyebabkan ramai yang merenung kepadanya dengan mulut terlopong.Sambil mengetapkan bibirnya menahan perasaan marah dia merenung lagi wajah perempuan tua yang pada masa itu hanya terdiam tidak menjangka gadis tersebut akan bertindak demikian . Secara spontan kemudiannya membuka beg tangan yang disandangnya lalu mengeluarkan sekeping kad kecil dan menghulurkannya kepada perempuan tua tersebut .

” Nah……. Ini dia kad saya dengan nombor telefon sekali. Saya harap makcik boleh tolong bagi tahu Allah, saya ingin menempah satu bilik di neraka jahanam.Kalau boleh,mintak Allah terus menghubungi saya adakah bilik di neraka jahanam tu masih ada yang kosong ? “ .

Sungguhpun jawapan gadis itu sangat menghiris hati perempuan tua tersebut,namun ia hanya mendiamkan diri saja sambil mengambil kad yang dihulurkan kepadanya.Gadis itu menyambung lagi ,

” Saya tempah bilik dalam neraka jahanam tu sebab saya tahu tempat itu dah jahanam . Apa kita nak takut lagi ?….. Tolong telefon saya bila makcik dapat bilik tempahan saya dalam neraka jahanam tu… ok ? “ .

Katanya dengan nada mengejek sambil tersenyum sinis.Orang tua itu hanya terdiam dan tidak menjangka sama sekali seorang gadis genit seperti itu sanggup mengeluarkan kata-kata sebegitu sehingga bersedia mencabar kekuasaan Allah.Apa yang dapat dilakukannya Cuma mengurut dada sambil berisytighfar .Selepas itu kedua-duanya tidak berkata apa-apa lagi. Masing-masing mengelamun dengan cara tersendiri sehinggalah bas itu pun tiba ke perhentiannya di Bandar.Ketika semua orang sudah bangun untuk berjalan turun dari bas,kelihatan gadis genit itu masih tidur dengan kedudukan yang agak selesa.Pada mulanya perempuan tua tersebut ingin membiarkan saja,tetapi dirasakannya tidak sampai hati pula.Oleh itu dengan penuh hati-hati dia menghulurkan tangannya memegang bahu gadis itu sambil berkata ,

” Bangun nak…… kita dah sampai , “
Reaksi gadis itu Cuma negatif saja kerana matanya masih tetap tertutup rapat.Perempuan tua itu menjadi semakin berani,lalu digoncang-goncangnya badan gadis itu,namun masih tetap tiada respon.Ia ternyata masih tidur.Apabila telah agak lama gadis itu masih tetap tidur juga menyebabkan pemandu bas itu menjadi tertarik hati lalu menghampiri perempuan tua itu sambil bertanya ,

” Kenapa Makcik ? “

” Kesian budak ni tidur lena betul.Dah sampai pun masih tak nak turun lagi,” jawab orang tua itu .

Merasa tertarik dengan kedudukan gadis itu dan cara matanya tertutup menyebabkan pemandu bas tersebut menghampirinya.Mulanya dia cuba memegang bahu gadis itu sambil menggoyang-goyangkannya.Ap
abila masih tiada reaksi apa-apa dia terus memegang tangan gadis itu .

” Ya Tuhan…!! Dia dah meninggal dunia…. “ . Katanya terkejut .

Perempuan tua itu terkejut besar mendengar kata-kata pemandu bas itu tetapi dia hanya mendah tangan ke langit membaca surah Al-Fatihah.Pemandu bas itu turun dan sebentar kemudian datang semula dengan dua orang kawannya – Seorang lelaki dan seorang wanita.Mereka kemudiannya cuba mengangkat mayat gadis itu untuk di bawa turun tetapi satu kejadian aneh telah berlaku.Mayat gadis itu tiba-tiba kelihatan bertukar warna menjadi hitam legam seolah-olah rentong dibakar api.Bila mereka cuba menyentuhnya untuk mengangkat,tangan mereka terasa kepanasan yang sangat luar biasa.Begitulah yang terjadi setiap kali mereka cuba menyentuhnya.Setelah tidak berjaya mengangkatnya mereka pun hanya menunggu pihak ambulans untuk menguruskan mayat tersebut.Dari kad pengenalan dalam beg tangannya diketahui bahawa gadis itu adalah anak seorang berada dan mempunyai kedudukan tinggi dalam masyarakat.Ibu bapanya terlalu sibuk dengan urusan mengumpulkan wang dan mengejar kedudukan sehingga mereka tidak ada langsung masa terluang untuk mendidik anak mereka dengan asuhan agama yang cukup sempurna.Ketika kejadian tersebut berlaku dia baru 2 minggu pulang dari melanjutkan pelajarannya ke Amerika Syarikat.Di Negara itu dia bebas lepas melakukan sekehendak hatinya tanpa ada sesiapa yang berani menentangnya.Nama yang tertulis pada Kad Pengenalannya sebagai nama seorang Islam hanya menentukan bakanya saja beragama Islam,sedangkan pada hakikatnya dia tidak mengerti apa-apa tentang Islam.


P/S:JANGANLAH ENGKAU BERJALAN DI MUKA BUMI DENGAN SOMBONG.SESUNGGUHNYA ENGKAU TIADA DAPAT MENEMBUS BUMI DAN TIDAK AKAN SAMPAI ENGKAU SETINGGI GUNUNG!!! renung2kn & selmat beramal

Tuesday, March 23, 2010

u mAke me taKuT



ahak!!
ble dgr jer bnyi tepon kt rmh ni..
rse cm nk lari jaoh2..
ak tkut lh skg dgr bnyi tepon..
rse cm trauma jer!!
bkn ny ap an ble angkt jer..
hello blh ckp ngn adibah..
ye sy dr kolej bla bla bla..
nk tau adk brmnt nk smbg study ap??
kptsn dpt brp??
bla bla bla bla..
hish tlg lh jgn cll ak..
pning tau x nk jwb..
dh r tu dh cll2 nk dtg plk..
semak lh..
x tau ker ak nk bz klah PM..
hish..
ok sespe yg dr kolej swasta tlg jgn cll ak..
sbb ak dh trauma nk jwb..
hrp maklum!



P/S: ak nk g melncong r cm ni.. x pon g duk rmh org len!! x de dgr bnyi tepon!!

Monday, March 22, 2010

x De TaJUk

huit!!!
hr ni sje je tetbe tgn ni gtal2 nk ketuk2 ppn kekunci ni(keyboard r ngek)
ha sbnr ny x de ap pon nk cte..
cme skg ni ak tgh mnaip dlm keadaan lpar,dhaga, pnt & swktu dgn ny..
ho9.. mmg rutin r kn..
klu blk wlupon pnt cm nk trbring tgh jln pn smpt ag nk bling2 kt myspce, fcbook ngn blog..
alh bese r rse x leh nk tdo r klu x usha2 sume tu..
hidup x lengkp tnpa mreka..
ha2 ayt nk skema jer..
tp yg pling best ske kelip2 mata usha blog spupu ak..
wlupon x updte..
x tau r knp an..
ha9.. suka r die tu klu tau ak hr2 tgk blog die..
kn trlompat2 plk..
kah3.. jgn mrah doh..
ok2.. sbnr ny jst nk cte td pg ak kne g bljr drive..
sbb drive pny psl ak trpksa r msak awl2 pg..
hu8..
mmg pnt doh..
kne bsuh bju, sidai kain, sapu2 smpah srap kt rmh ni..
pstu lstly msak!!!
haiya adik ak yg skoll sesi ptg tu bkn nk tlg..
bantai die tdo..
dh lh smlm td awl..
tp bgn lmbt gk..
hish germ btl.. kekdg sje je ak ktuk2 pnypu kt dinding kuat2..
ksi 1 kmpg dgr..
kah3..
x de r sje kasi die bngn..
hu!!
sebel btl lh kn..
hmm x pe3..
yg pnting stiap hr msti bling2 kt kmputer..
tu rutin wajib..
ho9..
dh r pnt jer taip tp nth pape nth ak taip..
rse ny dr trus mrepek bek bla..





P/S: x de motif pon ltk gmbr tu.. sje nk tnjk ktorg pndai gk posing gedik.. igt korg je ke blh wt..
ha9.. sayonara

Sunday, March 21, 2010

pHoTosHooT

haiya!!
rse2 ny hr2 bkk blog..
nk updte..
mls jep..
eh hntu btl..
jaoh2 mls..
g dr sni..
run3..
ngeh3..
ha hr tu ak spupu, adk2 ak g le jejln..
2 destinsi ktorg g..
1 kt pntai 1 putrjya..
ha hamik ko!!!
time g pntai tu g nk maghrib.
alh bab kte akk spupu ak, die nk nengok mtahari trbenam..
ye2 jep..
so sblm tggu mtahari trbenm..
so ap klik3 sne klik3 sni..
ho9...
esK ny dGn bgga ny g jejln lg..
tp jaoh skit r kn..
g puTraJaya..
moTIf ttp sne..
nk klik3 lh kamra tu an..
so korg tgk je lh hsil ny..
mls lh nk taip byk2 ni..





THE FIRST LOCATION: PANTAI KELANANG, BANTING




THE SECOND LOCATION: ALAMANDA & KAWASAN2 PUTRAJAYA







P/S: ho9 sori yep gmbr2 uh ad yg d edit.. ad yg x!!! so korg tgk je r.. jgn byk bnyi

Friday, March 19, 2010

sPeCiaL daY

2,3,1..
boom boom boom..
ha9..
ak sude tua..
tu lh 19/3/2010 mnjd hr sjrh.
ye r dh msuk 18 thn..
bak kate org sweet 18.
so pkl 12 tu tggu r spe yg wish plg awl..
tggu pny tggu..
x de gk yg wish..
halamak mula lh start nk sdih.. :(
ap ag pny r sdih an..
ak pn tdo lh..
esk pg2 tetbe fon bnyi..
teng..teng.teng
ha tu die de msj..
tgk pny tgk..
pergh rmai ny yg gv msj wish brthdy..
haiyo mula lh nk mlompat..
ha9..
tp mmg best r...
syg gler kt korg sume..
tp yg plig best an spupu sepapat ak lh wish awl2 ag..
ye r dh ak lpak nan dorg mlm td..
so dorg r wish awl an..
nwy thnkz sgt22..
ak bhagia d smping korg!!!!..
LUV U ALL



P/S: tggu kte kuar rmai ps uh celebrte!!!

Wednesday, March 17, 2010

TaWaRaN ngek NGOK








pergh hr ni je gler btl..
brlmbak surt twrn dtg..
sume shbis mhal..
swata lah kte kn..
nwy suka doh..
pasni tggu ipta..
bhgia sude..

P/S: JOM g berpoya2.. kah3.. STUDY!STUDY!STUDY


Saturday, March 13, 2010

MISSING SOMEONE


aih x tau r nk kate pe..
tp 2 3 hr ni trsa cm rndu seseorg..
seseorg yg prnh hdir dlm hdup ak..
yg slalu support ak..
yg syg ak..
hmm..
dnt knw why lh..
asik igt psl die je..
hu8..
adkh ak msih syg die??
hmm..
lets check it out my heart..
hanya tuhan yang tahu..
still love mybe..
so sad lh klu igt sume ni..
rse cm x tntu arh..
adoi!!
P/S: cbe cri hobi lain!!!

GUBAHAN NAMA

uhui..
wink3..
smlm an ade r sorg dak kcik ni..
pepgi buta dh smpai rmh ak...
kco tol..
ho9..
die lh adik spupu ak tu..
asma aishah nme ny..
adoi skg ni pntg nmpk org pkai tdung lawa2 skit..
sbuk nk ikt..
lgsg x nk letk..
nk dkung jer..
aiyo..
ho9..
tp an plg klkr klu nmpk ak..
ad ke pggl ak ayang..
ho9..
ye r kt rmh org pggl ak ayong..
die lak agk ny ssh sgt nk sbut trus jer pggl ak ayng..
ha9.. klkr tol dak kcik ni..


ni ler die asma aishah uh.. hu8..
pndai tol pose..

ap ler bdk kcik ni.. org suh pndg kmera..
die g pndg tmpt len..
P/S: tp best doh de dk kcik ni.. x de r ak boring duk rmh.. hu5

Friday, March 12, 2010

Lelaki Idaman Setiap Wanita



hr ni rmai gler yg add ak kt myspce..
so ap ag g lh jenguk2 diorg ny profile..
wow..
chantek2 sume ny..
ho9..
pstu g lh kt blog sorg dak ni...
ak trtrik ngn die ny artikel..
so ap ag ak pn copy r..
ha9..
so sme2 r kte bc..



Lelaki idaman saya adalah...
Seorang lelaki yang beriman
Yang hatinya disaluti rasa takwa kepada Allah...
Yang jiwanya penuh penghayatan terhadap Islam...
Yang selalu haus dengan ilmu...
Yang sentiasa dahaga akan pahala...
Yang solatnya adalah maruah dirinya...
Yang tidak pernah takut untuk berkata benar...
Yang tidak pernah gentar melawan nafsu...
Yang sentiasa bersama dengan kumpulan orang-orang yang berjuang di jalan Allah...

Lelaki idaman saya adalah...
Lelaki yang menjaga tutur katanya...
Yang tidak bermegah dengan ilmu yang dimilikinya...
Yang tidak bermegah dengan harta dunia yang dicarinya...
Yang sentiasa berbuat kebajikan kerana sifatnya yang penyayang...
Yang mempunyai ramai kawan dan tidak mempunyai musuh yang bersifat jemabalang...

Lelaki idaman saya adalah...
Lelaki yang menghormati ibunya...
Yang sentiasa berbakti kepada kedua orang tuanya dan keluarga..
Yang akan mendidik isteri dan anak-anaknya mendalami Islam...
Yang mengamalkan hidup penuh dengan kesederhanaan...
Kerana dunia baginya rumah sementara menuju akhirat...

Lelaki idaman saya adalah...
Sentiasa bersedia menjadi imam...
Yang hidup di bawah naungan Al-Quran dan mencontohi sifat Rasullullah...
Yang boleh diajak berbincang dan berbicara...
Yang menjaga matanya dari berbelanja...
Yang sujud penuh kesyukuran dengan rahmat Allah ke atasnya...

Lelaki idaman saya adalah...
Tidak pernah membazirkan masa...
Matanya kepenatan kerana penat membaca...
Suaranya lesu kerana penat mengaji dan berzikir...
Tidurnya lena dengan cahaya keimanan...
Bangunnya subuh penuh kecergasan...
Kerana sehari lagi usianya bertambah penuh kematangan...

Lelaki idaman saya adalah...
Sentiasa mengingati mati...
Yang baginya hidup di dunia adalah ladang akhirat...
Yang mana buah kehidupan itu perlu dibaja dan dijaga...
Agar berputik tunas yang bakal menjadi baka yang baik...
Meneruskan perjuangan Islam sebelum hari kemudian...

Lelaki idaman saya adalah...
Lelaki yang tidak terpesona dengan buaian dunia...
Kerana dia mengimpikan syurga...
Di situlah rumah idamannya...
Dan dia ingin membawa saya bersama...
Dialah lelaki idaman saya...



so ak nk r tmbh skit an..
x kn r lelki je kne jd cm tu..
kte sbgai wnita shrusny ad gk cri2 cm tu..
pape pon x sume org smpurna kn..
hmm..
P/S: jdilah lelaki & wanita solehah..

Thursday, March 11, 2010

RESULT SPM AKHIRNYA



ha ni die yg slma ni ak tggu smpai nk trcbut jntung ak..
ha ap ag..
rslt r..
pergh alhamdulillah r dpt cm ni..
tp tu r agk skit trkiln r rmai yg dpt 7A tp ak dpt 3A jer..
pape pon tu jer yg trbaik utk ak..
dh ALLAH bg tu jer..
so redha je r..
ye r kn dpt lbih2 riak lak..
ho9..
btw TAHNIAH kpd sume wrga2 SPM 2009..
anda mmg hbat..
n lpe nk gtw ak bngga ngn batch ke 4 SMT SEPANG..
sbb de 2 org yg dpt 10A..
wlupon bkn ak yg dpt r kn..
tp ak ttp bngga r..
wlupon kte byk wt msalh..
tp kte ttp teror r..
ho9..
very proud ngn wrga SMT SEPANG 08/09..
kte ttp THE BEST
P/S: hope dpt lah msuk U ke maktab ke.. tgh usha apply poli lak.. ak nk apply sume.. biar r org kate ak btak.. penting ak dpt smbg study..

Monday, March 8, 2010

seMakiN PuLiH


eh korg..
lme ak x tlis blog ni..
lme ke??
ho9..
hmm..
hr ni jst nk cte psl skongn ngn kekuatn yg ad..
lps jer ak tlis dlm blog psl ak brpisah..
rmai kwn2 ak yg msj, bg komen kt myspace..
n x lpe juge kazen yg d sygi trus jer tye cm2 kt ym..
but so sori ler kazen ku krn x dpt story mory byk2..
nwy thnkz tau..
ur my best kazen lh
t kte jmpe ak story k..
thankz lh kt kwn2 yg bg kekuatan kt ak trutma cik nina, cik jimah, cik anis, en. reza, en. epan, en. siraj..
dlm2 diorg ni bg kekuatan ad juge ler yg gv crmah free kt ak trutma en epan & en siraj..
thnkz r korg..
free2 jer korg kutuk ak yep..
xpe3.. ak trima jer..
so skg ak dh rse ok skit lh..
wlupon sbnr ny ak msih x dpt lpe kn die..
n ak still rse syg lg kt die..
n den ngn hentmn yg kuat ak kne ngn bdk2 x puas hati ak brpish..
ak rse cm tews jer..
rse ny x de yg fhm..
tp ak kne kuat...
bak kate cik jimah:
biasela....bila kita sayang seseorang susah untuk kite lupakan...cuba ko byk2 doa...bce quran...solat....moga2 Allah permudahkan...sbb setiap apa yang berlaku pada kte ader hikmahnye....
thnkz jimah utk nsihat tu..
ak syg ko lh..
so pape pon ble ak igt die..
ak sntiasa akn doakn yg trbaik utk die..
P/S: rse ny dh nk ok tp ble igt rslt.. ak rse cm nk demam kli ke-7.. hu8.. Oh ALLAH bg lh ak & kwn2 ku yg ak sygi kputusn yg cemrlang & trbilg.. juga d redhai.. pasrah & redha kn hati kami dgn rslt yg kami dpt nnti.. sesungguhny ko shja yg tau ap yg trbaik wt kami.. AMIN

Saturday, March 6, 2010

SLEEP

hr ni alkisah ny psl smlm ak x leh nk tdo..
pny r pnas mlm td...
mle2 dlm pkl 12 ak dh msuk tdo..
dh lena pon..
tetbe pkl 1 cm tu ak trjga..
lgsg x leh tdo..
pstu brpeluh2 pnas gler..
kipas dh thp maksimum gaban..
tp pns sgt..
so ak pon kuar dr blik..
g blik sblh yg kosng tu..
test tdo kt stu..
x jln gk..
lgsg segar jer..
ap ag ak pon g r kt ruang tamu..
bkk kipas plg maksimum..
pergh trus lena..
pastu esk ny bpak ak kate..
ko smlm tdo luar ye..
dh r kipas kuat cm kips helikpter ko bkk smlm..
ha9..
ak gelak gler..
ak kate r smlm dh r x leh tdo..
pnas sgt..
hak9..
mak ak kate lak..
bngn je die tgk ak tdo kt luar..
pstu mak ak kte aphal plk diba ni tdo kt luar..
ho9..
mmg klkr r..
psl x leh tdo ak snggup tdo kt sofa ruang tamu tu..
esk ny skit2 bdan ak sbb tdo kt sofa.
wakakaka..
P/s: fenomena skrg.. cuaca yg x mnentu.. kjp pnas kjp hujn.. pnas dh mlmpau thp gler skg.. hmm ptnda dh nk kiamat.. so renung2kn.. dn slmt beramal